Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

söndag 24 maj 2009

Nedräkning

10 dagar kvar till den stora flytten. Vi ska nu ta det stora steget att flytta från vår lägenhet till hus. Jag hade glömt bort hur jobbigt flyttstöket är. Det ska packas, städas och putsas i hundranittio. Man blir ju trött för mindre, dessutom har vi en liten juniorette som ska underhållas och ses efter i parti och minut. Om två veckor är allt över och vår lilla familj har installerat sig i det nya huset.

Vi la ut vår gamla soffa på Blocket igår. Det tog ca 1½ minut från att annonsen var ute till att en person ringde och soffan var såld. Jag har nog underskattat Blocket som köp och säljsite.

Kontentan av det hela är att vi nu blir sofflösa. Det blir till att ha en madrass på golvet i vardagsrummet a´la knarkarkvart. Jag och J tog oss iväg till Mio och köpte en ny soffa nu under eftermiddagen. Hemleverans om ca 2 veckor tills dess får vi leva sofflösa...



För övrigt har jag ungefär 12 arbetsdagar kvar till semestern och den stundande föräldraledigheten. Det är en riktigt skum känsla att vara borta från jobbet under en så lång tid. Men vilken möjlighet och jag blir så glad bara jag tänker på att jag ska vara hemma med juniorette ett helt år. Åter på jobbet augusti 2010...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida