Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

måndag 27 juli 2009

Jag har blivit en Svensson

Jag satt precis i soffan med J, tv:n stod på och visade Allsång från Lisseberg. Sakta men säkert gick det upp för mig hur för Svenssonade vi blivit. Från party hela veckan till villa, barn och Allsång från Lisseberg.

Vi har tidigare kunnat göra vårt allsångstittande legetimt med att i parti och minu häcklat de som varit med på allsången eller i publiken. Det blev till slut en sport vem som kunde häckla mest och värst.

Nu är jag påkommen av mig självt.... Jag har blivit en Svensson!
Vi satt i soffan och jag blev lite förundrad när Johan Palm klev upp på scen och hela publiken blev till sig av förundran. Själv satt jag i soffan och förstod inte riktigt storheten, men jag kom inte på någonting att häckla den lille mannen med sina manér med.

I den stunden insåg jag att jag har blivit en Svensson som tittar på Svensssonprogram och lever ett Svenssonliv. Någonstans i mig självt är jag stolt och står upp för den lille Svenssongubben som bor inom mig! Jag är trots allt snart 35...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida