Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

torsdag 30 juli 2009

Juniorettes första fläskläpp är ett faktum

Det blev inget bloggande igår. Detta berodde på att juniorette skaffade sig sin första fläskläpp.

Juniorette ramlade ner från verandan igår med huvudet före, ett fall på ca 30 cm. Det räckte kan jag säga, det blödde rätt rejält från hennes mun när jag tog upp henne. Kan meddela att jag var rätt skärrad när jag såg hur hon blödde från munnen och gallskrek...

Väl inne konstaterade vi ganska snabbt att hon "bara" fått ett jack på insidan av överläppen, tänderna satt som dom ska, som tur var. Men minutrarna mellan att hon föll och konstaterandet var rejält långa och vi var näst intill på gång in till akuten.

Juniorette repade på sig redan efter en stund och visade upp sitt "gamla" jag, skönt!
Jag å min sida var så skärrad och nojjig att jag tappade aptiten, fick inte i mig middagen. Kunde bara tänka på hur jag inte haft uppsikt över juniorette.

Idag vaknade vi med en glad juniorette med en stor fläskläpp. Hon påminner i stor grad om Linda Rosíng...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida