Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

tisdag 14 juli 2009

McDonalds ger alltid en upplevelse...

Följande utspelar sig på McDonalds i förorten:

(Jag) -En BigMac & co och en Mcfeast & co
(Snubben i kassan) -Vi har inte McFish...
(Jag) -En McFeast!
(Snubben) -Den har vi inte heller...
(Jag) -Eehh okej... Ta en Cheeseburgare istället då..Meny alltså..
Snubben slår in en enkel Cheesburgare i kassan
(Jag) -En meny!
Snubben suckar högt och ändrar beställningen till en meny.
(Jag) - Vi ska ta med allt...
(Snubben) -Dricka till det?
(Jag) -En Cola och en Cola light...
(Snubben) - En Cola och en vatten...

Jag blir lite ställd och tittar snabbt mot J.

Snubben går iväg och hämtar hamburgarna och pommesarna. På vägen tillbaka hämtar han även läsken.

(Jag) -Du, det blev en Cola light nu va?
(Snubben) - (Djup suck) Du beställde ju vatten!
(Jag) -Nä en Cola och en Cola light!

Snubben slår i kassan

(Snubben) Här står det ju vatten...
(Jag) - En Cola light!
Snubben suckar djupt och hämtar en Cola light.
(Snubben) - Då blir det en krona extra!
(Jag) -Eeehh okej...


Ja, vad säger man... Uppenbarligen behöver man inte vara den skarpaste kniven i lådan för att arbeta på McDonalds.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida