Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

måndag 22 juni 2009

Fästingjävlar!

Idag har förortsfarsan klippt gräsmattan hela dagen. Efter ett par vändor fram och tillbaka med gräsklipparen började jag faktiskt allvarligt fundera varför vi inte köpt en åkgräsklippare istället.

Resultatet efter åtskilliga vändor fram och tillbaka blev kalas! På köpet fick jag även mina andra fästing (denna gång i knävecket) den här veckan.


Jag som aldrig brukar få fästingar. Senast jag hade en fästing var nog tre fyra år sedan och nu helt plötsligt två på en vecka... Kanske inte så konstigt när man exponerar sig mer och arbetar i gräs och buskar hela dagarna.


Vet iallafall vem som ska tåga ner till vaccinbussen och ta fästingspruta...snarast!


Efter middagen tog jag J och juniorette vår sedvanliga promenad i området. Juniorette lekte som vanligt "tittut" i vagnen med sitt täcke och ta mig fan om hon inte säger "tittut" en gång, om än lite otydligt... Är ungen på g att börja snacka?


Väl hemma avslutade vi dagen i soffan med glass och jordgubbar. Är det inte så en slipsten ska dras, så säg!


2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hur gammal är Juniorette? Det låter som om hon är i ungefär samma stadie som vår lille Bob. Han har nämligen också tämligen nyss lärt sig säga "tittut" (fast kanske lite mer åt Tette-hållet, hehe)

22 juni 2009 kl. 22:44  
Blogger Förortsfarsan sa...

Juniorette blir snart 10 månader. Helt sjukt va glad man blir när ungen säger nått som man förstår. Annars är det ju mest obegripliga små skrik och fnysningar med ett snett leende. Men det värmer det också... :-)

22 juni 2009 kl. 22:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida