Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

söndag 21 juni 2009

Projekt gräsmatta

Idag har vi varit iväg och köpt gräsklippare. Jag hade redan innan botaniserat i gräsklippardjungeln och visste exakt vad jag skulle ha. Som så många andra gånger kom jag hem med något helt annat. Men redan på vägen hem i bilen så infann sig välmåendet.

Det blev en Partner P51-500CMD.

Vi kom hem och började på en gång med projekt ihopmontering, påfyllning och allt som man ska göra. Vi stötte på patrull på en gång. Ett fotskydd skulle monteras på ett stört omöjligt ställe, dessutom i ett hål utan gängor och fotskyddet var dessutom ca 2cm för långt...

Gick ner till grannen för att se om han hade en bättre lösning. Han kom till samma lösning som jag... Släng pinnjäveln åt h-vete...

Efter påfyllning av olja och bensin så kom vi äntligen igång. Men vilket slit, gräsmattan var inte klippt överhuvudtaget klippt innan vi flyttade in i huset. Efter mycket slit bakom gräsklipparen kom grannen ner till staketet och studerade mitt arbete.
Gräslkippningen mynnade ut i stakethäng och en hel del snack om ditt, datt och grannskvaller!

Allt känns helt sjukt bra, trevlig granne och ett riktigt nice hus med tillhörande tomt. Kan det bli bättre?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida