Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

måndag 15 juni 2009

Förortens spel & tobak

Idag har jag varit på besök i det lokala köpcentrumet. Anledningen till mitt besök var att min nyinköpta grästrimmer hade anlänt till det lokala paketombudet.

Glad i hågen tågade jag in på "Förortens spel & tobak". Lokalen var så gott som tom förutom mannen i kassan, hans kompis och en brud som stod och höll på med alla nyanlända paket.
Någonstans där bland alla paket fanns min alldeles egna grästrimmer!

Mannen i kassan tittade upp på mig när jag kom in i tobaksaffären för att sedan återgå att prata med sin kompis. Jag ställde mig bakom kompis så att vi två nu bildade en liten kö. Jag tänkte att jag får väl vänta på min tur. Kassamannen och kompis pratade vidare som ingenting hade hänt.

Minutrana gick och kassamannen och kompis pratade lugnt vidare. Bruden stod fortfarande och försökte nu se upptagen ut bland alla paket. Jag kände hur irritationen började bubbla inom mig, men tänkte att jag skulle behålla lugnet.

Kassamannen tittade plötsligt upp på mig och nu upp och sa: Ja!? (Jag störde tydligen honom i hans samtal med kompis)
Jag höll fram mitt paketkvitto och sa att jag skulle vilja hämta mitt paket men jag är lite osäker på om jag har kommit rätt...

Kassamannen som tyckte att han blivit störd i sitt samtal med kompis replikerade med att nä, jag skulle gå vidare till Pressbyrån som hade mitt paket för här hade jag inget att hämta... Bruden som stod vid paketen höjde sin stämma och sa: Du kan ju tala om för honom (mig) att han faktiskt är på "Förortens spel & tobak"!!!!

Vilka jävla förortsmuppar! Service vet dom nog inte vad det är och det är en stor jävla brist när man arbetar inom den sektorn... Det var mitt första och enda besök på "Förortens spel & tobak". Nästa gång jag ska spela på V75 så åker jag nog omvägar för att inte störa "Förortens spel & tobak"s personal... IDIOTER!

Och ja, jag gick vidare till Pressbyrån och där fanns mitt paket och dessutom trevlig personal...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida