Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

måndag 10 augusti 2009

Jag och juniorette mot världen!

Idag ringde telefonen. Det var J:s chef, hon kom med det upplyftande meddelandet att J ska komma in till jobbet redan på onsdag. En dag tidigare än vad som sagts tidigare.

Helt plötsligt blir allt så påtagligt. Jag ska från och med onsdag vara hemma med juniorette ett helt år alldeles själv... Jag ska ta över stafettpinnen som J har haft i ett år, nu är det min tur.

Just nu funderar jag, jag som i vanliga fall på jobbet har hand om 50 ungar på en gång. Hur jag ska rodda ett år med juniorette. Ingen kris på torpet, men visst är det lite nervöst att axla ansvaret helt själv dagtid.

En dag kvar tillsamans, på onsdag är det jag och juniorette mot världen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida