Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

onsdag 5 augusti 2009

Juniorette har barnvakt för första gången

Idag skulle juniorette för första gången vara hos farmor och farfar helt ensam medan jag och J skulle få lite på tu man hand.

Imorse när vi vaknade var planerna skyhöga, under vår ensamtid skulle vi åka in till stan, käka en glass och möjligen äta en god lunch.

Juniorette tog en förmiddagslur och jag och J började tvivla, är det inte lite för varmt att åka in till stan idag?
Lunch på stan är kanske lite i överkant. Vi passar på att åka och storhandla!

Juniorette lämnades över till de stolta farföräldrarna. Jag och J (möjligen aningens mer jag) började få kalla fötter... tänk om allt skiter sig, tänk om hon blir tokledsen...
Glass och lunch på stan som blev en storhandling, hade vid detta tillfället just minimerats till en promenad i omgivningarna...

Vi gick hand i hand ner till en närbelägen badplats, vi satte oss ner i skuggan och iaktog folk som badade i ca 1 timme...

Sen gick vi raskt tillbaka och träffade en strålande glad dotter som knappt märkt att vi vart borta. Nästa gång avancerar vi nog upp till att storhandla...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida