Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

fredag 7 augusti 2009

Nya bud i Mellerud

I dagarna två har vi kört den hårda stilen mot juniorette. Det är dags att försöka styra upp verksamheten gällande sovrutiner.

Juniorette har aldrig varit av det sovande slaget. Hon bänglar när hon ska sova och vaknar upp otaliga gånger under natten. Jag och J känner att det har varit på bristningsgränsen ibland. Det är okej att hon vaknar upp 3 gånger, men när det är en gång i halvtimmen under hela natten...inte okej!

J körde den hårda stilen igår, ett "godnatt" sen ligga i sängen. Juniorette gav full hals och grinade i hundranittio... (Gud vad det skär i bröst och hjärta när hon är ledsen.) Efter ca en timme av ett antal "godnatt", lite tröst i famnen och en fast hand på juniorettes rygg utan nått vidare resultat tog jag över stafettpinnen. Det tog ca 3 minuter sen somnade juniorette av ren utmattning i mitt knä. Dessutom sov hon ända till 03:00 då hon vaknade upp en liten sväng, sen vaknade hon inte förrens på morgonkvisten då det var dags att gå upp.

Nu ikväll hade både jag och J laddat upp för vad som komma skulle. Jag tog juniorette i min famn och sen bar det av in i juniorettes sovrum, lite sång sedan "godnatt". Juniorette satte hårt mot hårt och började grina och ställde sig upp i sängen hela tiden. Jag lyfte varsamt ner henne och sa"god natt, sov gott". Hon kom till ro ganska snabbt, efter 20 minuter sov min lilla tjej djupt. Vilken antiklimax, hade laddat upp för en riktig match ikväll.

Men så otroligt skönt, hoppas det går lika bra för henne imorgon kväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida