Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

tisdag 23 juni 2009

Livsnjutare

Idag tog vi en promenad till det lokala köpcentrumet. Föll för frestelsen att gå in på bolaget. Det är nog det fina vädret som gör att man blir så där myssugen. Sitta på altanen och småfisa med en cider eller en öl, really nice!

Nuförtiden dricker man ju för den goda smaken och inte ruset. Trodde faktiskt inte att den dagen skulle komma då jag hellre köper fegisar eller mellanöl än staketbärs. Men som sagt nu är jag här. :-)

Under våra promenader så har vi lagt märke till en udda ritual som jag sannerligen inte varit med om i tidigare kvarter jag bott i. Här hejjar man på varandra, gammal som ung, ful som snygg.

Funderade på om det var juniorette och hennes barnvagn som gjorde det med (har till och med nästan kommit i samspråk med ett annat par med två barn..huuu). Men min slutsats är ändå att här hejjar vi på varandra för att vi gillar vårt område och är trevliga och jag gillar det!
Hej på er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida