Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

onsdag 24 juni 2009

Besök av radhusfamiljen

Idag har vi haft besök av radhusfamiljen. Innan deras besök fick vi tokpanik över att hemmet såg ut som ett bombnedslag. J tog juniorette i bilen och for iväg till mataffären för att inhandla dagens middag. Jag å min sida blev ålagd att ta hand om krigszonen.

På med Petters skiva Ronin. Tycker det är en av hans svagare skivor, men gav den en chans på fethög volym. Måste säga att jag nog underskattat den, eller så var det bara så att jag är svältfödd på Petter.


Sanerandet gick som en dans och hemmet var så gott som skinande rent när den sista tonen klingat ut och J precis körde upp på uppfarten. Sweet!
Det är så otroooligt skönt att kunna spela hur högt man vill nu när man bor i hus istället för lägenhet.

Efter ett par timmar kom radhusparet med sina två barn. Juniorette tyckte det var kalas att få ett par lekkamrater i sin egen ålder för en stund.

Vid middagen åt hon dessutom en halv burk 8 månaders mat. Det är ju så man blir tårögd. Hon har ju matvägrat 8 månadersmat tills nu. Juniorette har ju käkat 6 månaders puré för glatta livet. Men nu har min tjej blivit stor! Det är ju så man får en tår i ögonvrån. :-)

Som avslutning på dagen hittade jag en till fästing på mig. Denna gång på höger överarm... Helvete, måste till vaccinstället och vaccinera mig snarast!

Over & out

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida