Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

lördag 27 juni 2009

Faith No More


Idag är dagen D. Mina forna idoler från tonåren spelar på Peace & love festivalen i Borlänge ikväll. Faith No More med Mike Patton i spetsen!

Faith No More var mina husgudar under hela min tonårstid och idag vurmar jag starkt för dem. Jag står fortfarande idag fast vid att Mike Patton är en av de bästa sångarna som finns! Tragiskt nog splittrades 1998 och sorgen var stor i förortsfarsans sinne.

Nu är det 2009 och det är dags för återförening. Kompis har åkt iväg till Borlänge för att se konserten. Jag själv är kall och väntar på en möjligen kommande turné på liten arena (hoppas, hoppas, hoppas).

Fick ett sms för 10 minuter sen, kompis var snäll och köpte mig en tröja i allafall. Det värmer i sinnet av vetskapen att jag har en alldeles ny konsert tröja med mina forna husgudar.


Det är nog dags att byta ut min gamla tröja från 1993...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida