Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

onsdag 12 augusti 2009

Dagens aktiviteter

Jag har aldrig påstått att det ska vara lätt att vara pappaledig, men visst har tanken varit att det är rätt så glassigt att få vara hemma och glida ett år tillsammans med sin dotter.

Jo tjena, glida var just rätt ordval...

Dagens schema
-Haft juniorette i famnen då hon blev ledsen när mamma gick till jobbet. Ville prompt bäras, inte sättas ner på golvet...

-Försökt matat damen, blandat resultat (brukar gå så lätt, men icke!). Nu är det mat i halva köket och på juniorettes kläder... Bra jobbat där...

-Förmiddagsnattningen i egen säng, gick väl sådär... Tog ca 50 min...

- Haft juniorette i famnen (ca 45 min)när hon vaknade efter 30 minuter... Kinkig liten dam...

-Juniorette har plockat ut alla skivor hon kom åt, dvs tre hyllplan... Jag har plockade i...

- Fullt ös medvetslös med racande runt huset, lite bus måste ju in på dagens aktiviteter oxå...

-Promenad i ca 1½ timme. Ruskigt skönt, vi stötte dessutom på en stoooor älg...

-Käka igen, lite softande efter det.

-Dax för eftermiddagslur... Promenad ca ½timme för att få henne att somna i vagnen. Kommer hem och hon vaknar givetvis direkt... Går fram och tillbaka på verandan (ca 15 min) med vagnen tills hon somnar...

-Förortsfarsan får en liten stund av egentid...

Det här ska absolut inte uppfattas som nått gnäll. Det är mer ett uppvaknande för mig. Vi har varit bortskämda hela sommaren, från mitten på juni så har både jag och J varit hemma och det var en stooor skillnad att vara hemma själv och ta hand om den lilla damen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida