Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

söndag 28 juni 2009

Konsten att tappa bort en påse

Igår passade vi på att åka upp till förortens lokala centrum. Som alla förortsfarsor så var jag bara tvungen att springa in på den lokala formen av lekhage för vuxa män, Clas Ohlsson... Anledningen till detta besök var att vi insett att vi saknar en ficklampa samt petskydd till vägguttagen. Sagt och gjort, petskydden var snabbt avklarat, men gällande ficklampan så var jag tvungen att känna och klämma lite. J tröttnade ganska snabbt på mig och valde ut en ficklampa istället.


Nu till det mystiska....
Jag och J har stött och blött detta hela gårdagkvällen. Jag kommer knappt ihåg att jag ställer mig i kassan för att betala. (Senare hittade jag ett kvitto i fickan som visar att jag betalat.) Sen är allt svart tils vi kommer ut ur affären. Efter mycket spekulerande så har vi lyckats att pussla ihop våra minnesfragment, så vi vet att vi hade påsen med oss ut ur affären. Där slutar spåren efter påsen... Varken jag eller J kan minnas vart vi gjort av den. Den är bara puts väck!

Varken jag eller J har varit så här tankspridda tidigare. Det är en helt ny upplevelse för oss.



Så om någon hittar påse innehållande ficklampa och petskydd vet ni vem ni ska kontakta...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida