Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

måndag 6 juli 2009

Problem solved! NOT!

Jag och J har pratat fram och tillbaka om att skaffa trådlöst nätverkskort till vår stooora stationära dator. Det skulle lösa en hel del då närmaste teleuttag är i sovrummet. (Vi slipper en sladd som ska från sovrummet ut i hallen och in till kontoret...)

Sagt och gjort, idag åkte vi iväg för att köpa ett trådlöst nätverksort. Jag hade redan kollat upp allt på nätet och visste vad vi skulle ha. HIttade dessutom ett kort som blivit återlämnat och fick det då 50 spänn billigare. Öppet köp gällde fortfarande och allt var som det skulle. Klockrent! Kunde ju inte bli bättre.
Väl hemma igen sprang jag in på kontoret, slet fram stordatorn, skruvade upp den och döm av min förvåning. Det fanns inga jävla kortplatser kvar i den! Jag har aldrig öppnat min dator då det varit en hempc (då får man inte öppna och skruva och kolla i den hur som helst).

Jag tog bara förgivet att det fanns minst en kortplats kvar i den. Det blir till att åka tillbaka till affären och köpa ett sånt där USB trådlöstnätverkstjofräs...

Surt sa räven...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja, det får ju aldrig gå för smidigt. Hur skulle världen då se ut? ;-)

6 juli 2009 kl. 23:19  
Blogger Förortsfarsan sa...

Eller hur! Så klantigt av mig att bara ta för givet... Men, men, nu har jag nått att göra idag oxå... :-)

7 juli 2009 kl. 10:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida