Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

måndag 29 juni 2009

Ljudterror

Vi har en granne i kvarteret, låt oss kalla honom Conny. Vi ponerar vidare att Conny är egen företagare är ca 40 år och har knegat ihop pengar och köpt sig sin drömvilla i förorten. Det bästa Conny vet är att sitta ute i sin trädgård och dricka gin och tonic i eftermiddagssolen.

Conny lyssnar gärna till musik, helst ska det vara Winnerbäck, han har ju så ooootroooligt bra texter...tycker Conny... När Conny fått i sig några GTs så blir han lite stursk, han kliver upp från sin solstol i teak och byter skiva till Magnus Uggla. Hans låtar från 70-talet är så grymma så han måste höja volymen ännu lite mer.

Timmarna flyter på och Conny känner hur alkoholen gör sin verkan. Han känner sig lite vemodig och byter skiva till Cornelis Vreeswijk.

Problemet med Conny är att han inte har någon koll på hur högt han spelar, just nu har han spelat sin svenska favoritmusik för hela kvarteret och mer därtill under hela eftermiddagen och början till kvällen.
Här sitter jag och surnar till ett gäng hus därifrån. Men jag är så otroligt svensk så jag går inte upp och säger att jag avskyr hans taskiga musiksmak.

Men en liten plan har börjat ta form i min hjärna. Jag funderar på att bränna en skiva med mina favoriter och lämna till Conny och be att han spelar den nästkommande kväll...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida