Förortsfarsan

-Projekt pappablogg-

Min bilder
Namn:
Plats: Förorten, Stockholm

Är en relativt nybliven farsa som funderar i stort och smått under sitt lediga år tillsammans med juniorette

fredag 3 juli 2009

Udda scenario

J sa precis att juniorette måste lära sig att ställa sig upp på två veckor. Vi ska nämligen till BVC då och dom kollar säkert upp att hon kan det hon ska vid 10 månader.

Hemska tanke om hon inte kan stå upp då. Vi kom ganska omgående överens om att släppa alla måsten. Hon kommer i sinnom tid att lära sig allt det där som hon ska kunna göra och kunna äta.

Tänk er in i scenariot: juniorette kommer med rullstol till första dagen i skolan. Detta för att hon lärde sig aldrig att stå upp vid 10 månader. Vid lunch äter juniorette bara slät barnmatspuré... Njae... don´t think so... Ingen stress, juniorette får ta sina steg i den takt hon känner för. Varken jag eller J kommer att få panik.

Vid de tillfällen jag träffar andra föräldrar kommer vi alltid fram till det momentet då man jämför sina barn med varandra.

-Va, får ni inte sova om nätterna!!??
-Nej, hon brukar vakna typ 3 gånger per natt...
- Jaha, mitt barn sover som bara den. hon/han sover från 20 till 07 varje natt.

Jaha, kul för dig då!

Vi tar det som det kommer och jag vet att juniorette kommer att växa upp till en ung kvinna så småningom som ska uppfylla sina drömmar och ja, hon kommer att gå på sina ben och äta vanlig mat!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida